Pedagogical elements in agile methods – How far learn organisations within agile working?

Eine empirische Untersuchung der agilen Vorgehensweise Scrum

Authors

  • Jenny Kipper

DOI:

https://doi.org/10.30820/0942-2285-2021-1-147

Keywords:

Agile, Scrum, organisational learning, learning, organisation

Abstract

From the perspective of educational sciences this contribution will focus on forms of learning and pedagogical technologies that are visible in the daily routine of scrum users. The theoretical analysis of the scrum guide is followed by insights into eight interviews with experts. These have been analysed to find pedagogical aspects, technologies and indicators for learning. Finally, there will be a discussion on the statement that each agile working organisation is at the same time a learning organisation.

Author Biography

Jenny Kipper

Jenny Kipper, Dr. phil, ist Diplompädagogin mit Fokus auf Erwachsenenbildung. Sie lehrt als Dozentin (Hochdeputat) an der Goethe-Universität Frankfurt und ist als Coach und Organisationsberaterin tätig. Ihre Arbeitsschwerpunkte sind organisationales Lernen und Organisationstheorien, Change Management, Persönlichkeitsentwicklung und qualitative Forschungsmethoden.
147-168 34067

Published

2021-06-10

How to Cite

Kipper, Jenny. 2021. “Pedagogical Elements in Agile Methods – How Far Learn Organisations Within Agile Working? Eine Empirische Untersuchung Der Agilen Vorgehensweise Scrum”. Journal für Psychologie 29 (1):147-68. https://doi.org/10.30820/0942-2285-2021-1-147.