The topicality of the agile

Qualitative Forschung im Bereich digitaler Dienstleistungsunternehmen

Authors

  • Mareike Hattendorf

DOI:

https://doi.org/10.30820/0942-2285-2021-1-93

Keywords:

Agility, Agile Manifesto of Software Development, service company, qualitative study

Abstract

In theory, there is little knowledge about the applicability of the Agile Manifesto in digital service companies or about the actuality of these values and principles. In my research I want to find out how digital service companies can apply the Agile Manifesto of Software Development and if and how companies can transform themselves agilely on this basis. Answering my research question is very important for practical application. Many companies feel that they have to break new ground due to digitalization and are often left without tools when it comes to taking the first agile steps. A guide on how to implement agility in companies based on the Agile Manifesto of Software Development could be a help for many companies.

Author Biography

Mareike Hattendorf

Mareike Hattendorf, familiär schon früh geprägt von Gestaltern und Werbefachleuten, ist Expertin für IT-Projektmanagement und Usability. »Agilität« ist für die gelernte Kauffrau für Marketingkommunikation mit langjährigem Agenturhintergrund ein Schlüsselthema. Sie hat einen Bachelor in Marketing und Digitale Medien und ist gemäß UXQB® als Usability Professional zertifiziert.
093-119 34065

Published

2021-06-10

How to Cite

Hattendorf, Mareike. 2021. “The Topicality of the Agile: Qualitative Forschung Im Bereich Digitaler Dienstleistungsunternehmen”. Journal für Psychologie 29 (1):93-119. https://doi.org/10.30820/0942-2285-2021-1-93.