Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
logo
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Current
  • Archives
  • Announcements
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 16 No. 1 (2008): Bologna-Prozess. Curriculum und Paradigmen in der Psychologie

Vol. 16 No. 1 (2008): Bologna-Prozess. Curriculum und Paradigmen in der Psychologie

Herausgegeben von Irene Strasser & Peter Mattes

Published: 2008-01-01

Editorial

  • Editorial

    Irene Strasser, Peter Mattes
    • ONLINE (Deutsch)
    • PDF (Deutsch)

Schwerpunkt

  • Zwischen oder inmitten der Disziplinen. Ein Beitrag zur Binnenverständigung kritischer Psychologie

    Lars Allolio-Näcke
    • ONLINE (Deutsch)
    • PDF (Deutsch)
  • Psychology as a cultural science? Positioning of Psychology within academics in german speeking countries

    Peter Mattes
    • ONLINE (Deutsch)
    • PDF (Deutsch)
  • Back to the ivory tower. Training in psychology without practice?

    Jarg B. Bergold
    • PDF (Deutsch)
  • A lesson learned? Difficulties in teaching and learning qualitative research methods

    Günter Mey
    • ONLINE (Deutsch)
    • PDF (Deutsch)
  • The University of the future – or rather: The University as it should be

    Martin Dege
    • ONLINE (Deutsch)
    • PDF (Deutsch)
  • Eight Things Wrong with Introductory Psychology Courses in America: A Warning to My European Colleagues

    Eric P. Charles
    • ONLINE (Deutsch)
    • PDF (Deutsch)

Freie Beiträge

  • A theoretical framework for a complex model of job satisfaction – A theoretical meta-analysis

    Marc R. H. Roedenbeck
    • PDF (Deutsch)

Language

  • Deutsch
  • English

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Verlags-Logo

© 2025 Psychosozial-Verlag GmbH & Co. KG | Impressum | Datenschutz

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.